ویلای پیش ساخته
با توجه به افزایش آپارتمان نشینی در شهرها، افزایش آلودگی هوا، تمایل به داشتن ویلایی راحت در آب و هوایی تمیز و سالم به گزینه ای پرطرفدار تبدیل شده است.
استفاده از مصالح مرغوب و با کیفیت و سرعت بالای ساخت این ساختمان ها، امکان جابجایی و همینطور مقاومت بالای این ساختمان ها در برابر زلزله موجب شده است تا همه افرادی که مایل به داشتن یک ویلای زیبا و خوش ساخت هستند، به خرید این ویلاها روی بیاورند.

در گذشته مراحل سخت و طولانی و سرسام آور ساخت یک ویلای زیبا در دل طبیعت باعث می شد بسیاری از افرادی که مایل به داشتن چنین مکانی هستند در شروع ساخت آن تردید داشته باشند. این روزها به لطف فناوری های پیشرفته، استفاده از متریال مرغوب و سبک همه می توانند صاحب یک ویلای لوکس درمکان مورد نظر خود شوند.
سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که آیا این ویلاهای پیش ساخته کیفیت و دوام مورد نظر را دارند یا خیر؟ برای پاسخ به این سوال اجازه دهید مزایای ویلای پیش ساخته را با هم مرور کنیم:

1. افزایش سرعت ساخت و اجرا
افزایش سرعت ساخت و اجرای ساختمان از اصلی ترین مزیت های ساختمان های پیش ساخته نسبت به ساختمان های سنتی، سرعت بالای ساخت و آماده سازی آن ها است. تولوس این اطمینان را به شما می دهد که ساختمان پیش ساخته خود را ظرف مدت 1 ماه از زمان قرارداد به شما تحویل داده و در مدت زمان 24 ساعت آن را در محل پروژه نصب نماید.
2. کاهش عوامل غیر قابل کنترل
عواملی نظیر شرایط جوی و آلودگی هوا می توانند در فرایند ساخت و ساز تاثیر بگذارند. شرایط جوی نامناسب می تواند روی ایمنی و بهره وری کارگران نیز تاثیر بگذارد. اما در ساختمان های پیش ساخته با توجه به این که ساخت در محیط کارخانه صورت می گیرد، این مشکلات را نخواهد داشت.
3. کیفیت و دوام بالا
به دلیل اینکه اجزای ساختمان های پیش ساخته در محیط کنترل شده کارخانه ساخته می شوند، کیفیت و دوام این ساختمان ها در مقایسه با ساختمان های سنتی بیشتر است.
4. کاهش هزینه ها
با توجه به این که در ساخت ساختمان های پیش ساخته از نیروی انسانی کمتری استفاده می شود و همچنین مدت زمان ساخت کوتاهی که دارند، هزینه های ساخت در مقایسه با نوع سنتی ساختمان به شدت کاهش می یابد.
5. امکان جابجایی ساختمان
اجزای ساختمان پیش ساخته را می توان به راحتی جدا کرد و به مکانی دیگر منتقل کرد. این ویژگی این امکان را فراهم می کند که در صورت فروش زمین و تمایل به جابجایی محل زندگی، می توان این ساختمان را بدون آسیب به محل جدید منتقلکرد.

6. مقاومت در برابر زلزله
از عوامل خرابی ساختمان در زلزله می توان به وزن آن اشاره کرد، هرچقدر وزن ساختمان کمتر باشد مقاومت در برابر زلزله افزایش می یابد. در نتیجه با توجه به کاهش وزن در ساختمان های پیش ساخته، مقاومت در برابر زلزله نیز در این سازه ها افزایش می یابد.
7. بهینه تر شدن مصرف انرژی
عایق مناسبی که در این ساختمان ها به کار می رود، چه در در و پنجره و چه در دیوار موجب کاهش مصرف انرژی و همچنین کاهش هدر رفت انرژی می گردد. با توجه به این که منابع انرژی در حال کاهش هستند، این امر می تواند یکی از مهمترین مزایای این ساختمان ها باشد.
8. استحکام متریال استفاده شده در ساختمان های پیش ساخته
به دلیل استفاده از متریال نوین و عایق بندی مناسب این ساختمان ها، متریال و مصالح استفاده شده در آن در مقابل شرایط مختلف آب و هوایی مقاوم هستند و آسیب نمی بینند.
9. قابلیت بازیافت مصالح ساختمانی
اکثر مصالح و متریال مورد استفاده در ساختمان های پیش ساخته قابلیت بازیافت و استفاده مجدد در ساختمان جدید را دارا هستند. اما در ساختمان های سنتی ساز از قبیل بتنی، فولادی و … این امکان فراهم نیست و تخریب آن ها به محیط زیست آسیب می رساند.
10. دوستدار محیط زیست
شاید بتوان گفت مهم ترین مزیت این ساختمان ها طبیعت دوست بودن آن ها است. این ساختمان ها با توجه به اینکه بسیار سبک هستند، قابلیت جابجایی دارند و همچنین نیاز به برداشتن خاک خاک بستر و یا همسطح کردن آن ندارند، به محیط زیست آسیبی نمی رسانند و کاملا مناسب استفاده در منابع طبیعی و بکر می باشند.
این ساختمان ها به زمینی که روی آن قرار می گیرند فشار چندانی وارد نمی کنند و نیاز به هیچ حفاری ای ندارند. البته این موضوع در زمین های خیلی نرم و خاک های رسی و سیلتی متفاوت می باشد.

برای بسیاری از شهرنشین ها داشتن یک خانه ویلایی، یک رویا به نظر می رسد، اما این روزها به لطف دستیابی به فناوری و متریال مدرن آنقدرها هم رویا به نظر نمی رسد. آنچه که کار ساخت و ساز این ویلاها را لذت بخش تر می کند مدت زمان ساخت این سازه ها است. به دلیل استفاده از متریال سبک، جابجایی راحت آنها و مونتاژ آسان، مدت زمان ساخت به شدت کاهش می یابد.
شرکت شالوده فولاد آسیا با برند تولوس، این اطمینان را به شما می دهد که ظرف مدت 30 روز از شروع مراحل تولید، ویلایی لوکس مطابق با سلیقه و خواست شما تحویل نماید. با توجه به کاهش زمان ساخت، هزینه های جانبی ساخت و ساز از جمله هزینه نیروی انسانی، هزینه طولانی تر شدن کار به دلیل تعطیلات در شرایط جوی نامناسب و … این نوع ساختمان ها کاهش می یابد.
ساخت خانه ویلایی می تواند از ساخت یک سوییت 20 متری تا یک ساختمان 2 طبقه لوکس متفاوت باشد. بنابراین باید قبول کرد که این روزها هرکس با هر میزان بودجه می تواند صاحب یکی از این ویلاهای پیش ساخته باشد و از سکونت در آن برای اوقات فراغت و تفریح لذت ببرد.
اگر شما هم جزو آن دسته افرادی هستید که رویای داشتن یک خانه ویلایی پیش ساخته را در سر می پرورانید، بهتر است با ما تماس بگیرید.
جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با شماره 09120678559 یا 01734534140 تماس حاصل فرمایید.